메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이수민 (한국교원대학교) 권용주 (한국교원대학교)
저널정보
한국교원대학교 뇌기반교육연구소 Brain, Digital, & Learning Brain, Digital, & Learning 제14권 제1호
발행연도
2024.3
수록면
35 - 48 (14page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The most fundamental consideration when student’s selecting a science-related career isaptitude for science. Therefore, this study analyzed the definitions and components of eachconcept presented in literature related to science, career, and aptitude. Then, using the 2022revised science curriculum and the PISA 2025 science framework, we derived the definitionsand components of science career aptitude. According to the analysis results, science meansboth understanding and generating knowledge about natural phenomena. And, a careeris defined as both personal life and work. In addition, we concluded that aptitude is thepotential to acquire and develop specific abilities in an appropriate environment. Therefore,science career aptitude can be described as the potential to acquire and develop the abilityto understand and generate knowledge about natural phenomena in one’s life and work. In this view, science career aptitude in science education can be defined as the cognitiveand noncognitive potential to acquire and develop the ability to understand and generatescientific knowledge in life and work. The results of this study may be contributed to providea criteria for the diagnosis and evaluation of science career aptitude.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0