메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
피트리 메우티아 (나시오날대학교)
저널정보
한국응용언어학회 응용언어학 응용언어학 제40권 제3호
발행연도
2024.9
수록면
83 - 112 (30page)
DOI
10.17154/kjal.2024.03.40.3.83

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study analyzes the acquisition of Korean plosives by Indonesian learners. To conduct this analysis, 100 participants were included: 20 native Korean speakers and 80 Indonesian learners, with 20 learners from each of the first, second, third, and fourth years. A discrimination task was used to measure both the accuracy and speed of the learners in recognizing Korean plosives. This study shows that native Korean speakers consistently achieved high accuracy and stable response times in perceiving stop consonants. In contrast, Indonesian learners exhibited longer response times and greater variability as their study period increased. Notably, these learners faced difficulties in distinguishing certain phonemes(k, t, p, kh, th, ph), indicating that individual characteristics and the learning environment are crucial factors along with the length of study. Therefore, the research highlights the necessity of effective teaching strategies and ongoing training, which are as critical as the duration of study in Korean language education. This is particularly true for tailored approaches for intermediate learners. Furthermore, the study calls for more comprehensive research that includes a broader range of stimuli and diverse learner groups.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 결과 분석
Ⅴ. 논의
Ⅵ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0