메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
정선아 (목포가톨릭대학교)
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제37권 제2호
발행연도
2024.8
수록면
253 - 284 (32page)
DOI
10.29163/jmed.2024.8.37.2.253

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines issues of race, power, and capital in 21st-century American society as portrayed in Ayad Akhtar’s Disgraced, utilizing the biopolitical paradigm as an analytical framework. The paper engages in a critical examination of Giorgio Agamben’s biopolitical theory, which elucidates the power dynamics and relationships of powerlessness among the characters. Drawing on Agamben’s theory of biopolitics, which scrutinizes ‘bare life’ through the lens of Foucault’s biopolitics of surveillance, this analysis explores the characters in this play using the concepts of bios and zoē. The characters in this play manipulate psychological power to serve their own interests, which exposes the dynamics of biopolitics. This analysis also investigates the characters’ evolving identities through contemporary biopolitical theories, situating the study within the socio-political context of the 2011-2012 America, where the play is set. Furthermore, in this play, Akhtar reflects on racism by addressing the issues of xenophobia and Islamophobia, which are prevalent in American society.

목차

I. 들어가며
II. 차별받는 존재와 권력의 현실
III. 전유된 주권 권력: 비오스와 조에
IV. 나가며
인용문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-091038595