메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이인혜 (전남대학교) 공하림 (대진대학교)
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어교육 제35권 제3호
발행연도
2024.9
수록면
153 - 184 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to develop a curriculum integrating Writing Across the Curriculum (WAC) to enhance the major-specific writing skills of international students in the Korean Language Education major. Focus group interviews were conducted with three professors and six graduates to analyze WAC-related needs and contextual factors. The WAC approach was applied to the four-year curriculum for international students, designating courses from subject areas 1 to 5 of the Korean Language Teacher Qualification Program as Writing Intensive (WI) courses. Additionally, writing tasks were divided into writing to learn (WTL) and writing in the discipline (WID) tasks, and the proficiency levels and assignment weights for each grade level were presented in a step-by-step manner.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0