메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최정인 (부산대학교)
저널정보
팬코리아영어교육학회 영어교육연구 영어교육연구 제36권 제3호
발행연도
2024.9
수록면
131 - 152 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the differences in interpretation between direct scalar implicature (DSI) and indirectscalar implicature (ISI) among Korean learners of English as a Foreign Language (EFL). Scalar implicaturerefers to the linguistic phenomenon where a speaker selects a term indicating a specific value within a scale,such as ‘some,’ ‘most,’ ‘all,’ ‘never,’ ‘sometimes,’ and ‘always.’ Sixty-eight Korean students and eightnative English speakers participated in this study, utilizing the Covered Box Paradigm proposed by Huang,Spelke, and Snedeker (2013). This paradigm presents a storytelling scenario where participants interact withcovered boxes, providing a controlled context for investigating scalar implicature interpretations. The studydistinguishes between interpretations that involve inferential reasoning (inference) and those that do notrequire such reasoning (non-inference). The findings reveal that lower-proficiency English learners facesignificant challenges in accurately interpreting scalar implicature, particularly in the context of ISIsentences. These results highlight the critical role of English proficiency in the acquisition of scalarimplicature and suggest that learners with higher English proficiency exhibit better inferential reasoningabilities. The study provides valuable insights into how English proficiency influences the understanding ofimplicature and underscores the importance of incorporating language proficiency development intoeducational strategies to enhance both linguistic and cognitive skills in EFL learners.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0