메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
왕샤샤 김영중 (동국대학교)
저널정보
한국외식산업학회 한국외식산업학회지 한국외식산업학회지 제21권 제1호(통권 제70호)
발행연도
2025.2
수록면
37 - 51 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study empirically investigates the moderating effects of gender and social support on the relationship between perceived acculturative stress among Chinese international students and their academic self-efficacy and learning persistence. Utilizing a sample of 298 respondents, the reliability and fit of the research model were assessed, and a structural equation model was employed to test a total of four hypotheses. The findings from the structural equation modeling analysis indicate that the sub-dimensions of acculturative stress, including cultural shock, homesickness, fear, and economic difficulties, have a significant negative impact on academic self-efficacy. Moreover, academic self-efficacy demonstrated a positive and significant influence on learning persistence. However, the analysis of the moderating effects of gender and social support was not found to be significant. Limitations and directions for future research are also discussed.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경과 가설설정
Ⅲ. 연구설계
IV. 실증분석
V. 요약 및 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-151-25-02-092480048