메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김대성 (한국자동차연구원) 고웅희 (한국자동차연구원) 김홍철 (국방과학연구소) 이정환 (국방과학연구소)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회논문집 한국자동차공학회논문집 제33권 제5호
발행연도
2025.5
수록면
393 - 399 (7page)
DOI
10.7467/KSAE.2025.33.5.393

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Automotive components experience performance degradation and fatigue failure due to operational loads and environmental factors. Accelerated durability testing is conducted, but this testing must accurately replicate real-world damage. Existing data extrapolation methods, such as ARMA, Rainflow, and Markov histograms, rely on parameter tuning and expert knowledge, limiting their efficiency and scalability. This study proposes a non-parametric probability-based dat a extrapolation method of durability testing to overcome said limitations. Using RLDA data from a K151 tactical vehicle, component loads were analyzed with Rainflow Counting and Miner’s rule. The proposed method was validated through repeated measurements on various road conditions. Compared to conventional superposition methods, the probability-based approach reduced extrapolation error by up to 47 %, demonstrating improved accuracy. This research contributes to enhancing reliability assessment in durability testing and can be applied to military vehicles as well as the rail and aerospace industries.

목차

Abstract
1. 서론
2. 손상도 확률 분포
3. 데이터 확장
4. 데이터 확장법 정합성 검증
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0