메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박영서 (KIRA) 성이용 (Dong-A Univ.)
저널정보
한국생태환경건축학회 KIEAE Journal KIEAE Journal Vol.25 No.2(Wn.132)
발행연도
2025.4
수록면
91 - 98 (8page)
DOI
10.12813/kieae.2025.25.2.091

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: This study aims to analyze the design characteristics of school common spaces that reflect the changing educational environment, with the goal of providing foundational data that can serve as practical guidelines for planning common spaces in future school space restructuring projects. Additionally, it seeks to suggest directions for creating more flexible and integrated educational environments. Method: For this purpose, common spaces established through the school space restructuring project by the Busan Metropolitan Office of Education were classified into circulation and staying spaces, and their architectural and decorative elements were examined. Result: It was found that the design of school common spaces exhibits both similarities and differences depending on their nature and function, and that these spaces are evolving in diverse ways to accommodate changing learning environments and student activities. Accordingly, the study suggests that common spaces in schools are becoming increasingly diversified by function and play a pivotal role in fostering flexible learning environments.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 학교공간 혁신과 공용공간에 대한 문헌고찰
3. 분석항목 도출
4. 학교 공용공간 성격에 따른 구성요소의 특징
5. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0