메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

김성일 (부산대학교, 부산대학교 대학원)

지도교수
황영성
발행연도
2015
저작권
부산대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

이용수0

표지
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the effects of self-concept on
the school life satisfaction of participants in middle school sports clubs. The
researcher selected middle school students in Gyeongnam currently in 2014 by
purposive sampling. A total of 434 students participated and a multiple
regression analysis was performed.
The results were as follows :
First, among the middle school students'' physical, characteristic, and social
self-concept, only social self-concept was positively influenced by their
satisfaction of friendships.
Second, all of three factors, i.e. middle school students'' physical,
characteristic, and social self-concept, were positively influenced by the
satisfaction of the student-teacher relationship.
Third, among the middle school students'' physical, characteristic, and social
self-concept, their characteristic self-concept influenced school class satisfaction
positively. However, social self-concept influenced school class satisfaction
negatively. and physical self-concept was not influenced school class
satisfaction.
These results suggest that students in Middle School should be more actively
participating in club sports in their school because it can hel

목차

Ⅰ. 서론 1
1. 연구 필요성 1
2. 연구 목적 4
3. 연구 가설 4
4. 연구 제한점 5
5. 용어 정의 5
Ⅱ. 이론적 배경 8
1. 학교 스포츠클럽 8
2. 자아개념 16
3. 학교생활 만족도 20
4. 선행연구고찰 23
Ⅲ. 연구방법 28
1. 연구대상 28
2. 조사절차 29
3. 조사도구 29
4. 자료처리 34
Ⅳ. 연구결과 35
Ⅴ. 논의 40
Ⅵ. 결론 및 제언 44
참고문헌 46
부 록 53
Abstract 59

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0