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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

조한나 (부산대학교, 부산대학교 대학원)

지도교수
전호환
발행연도
2016
저작권
부산대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

이용수1

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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A stern duct with stators for the JBC has been improved from a propulsion standpoint. The shape and experimental data of the initial duct were published at Tokyo 2015 Workshop. The resistance and propulsion performances are predicted using CFD. The moving reference frame method was used to simulate the flow around an actuating propeller. The parametric studies were carried out to find the optimized duct. Design variables for the duct design are section shape, duct angle, duct diameter, lower duct chord length and distance form duct to shaft center line. The objective functions are the minimum values of delivered power and thurst deduction fraction. When one design variable is changed, the remaining variables are fixed. And then this study is considering flow angel to design optimization of the duct and stator.

목차

1 장 서론 1
1.1 연구 배경 1
1.2 연구 목적 및 내용 2
2 장 수치해석 방법 5
2.1 수치해석 기법 5
2.2 프로펠러 주위 유동 모사 8
3 장 대상선, 격자 생성 및 불확실성 해석 10
3.1 대상선 10
3.2 계산 영역 12
3.3 격자 생성 13
3.4 불확실성 해석 14
4 장 속도 성능 추정 기법 20
4.1 저항 성능 추정 20
4.2 자항 성능 추정 21
5 장 에너지절감장치 최적화 23
5.1 선체와 초기 덕트 23
5.2 덕트 최적화 28
5.3 덕트와 전류고정날개를 결합된 선형의 최적화 35
6 장 결론 43
참고문헌 45
Abstract 48

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