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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

안정용 (고려대학교, 고려대학교 대학원)

지도교수
성영신
발행연도
2017
저작권
고려대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

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이 논문의 연구 히스토리 (2)

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This research was designed to reveal the interaction effect between psychological distance toward beneficiary and the types of donation AD message. The results show that the beneficiary’s membership affects the attitude toward the donation Ad and benefactor’s donation intention. More importantly, the finding of the significant interaction (psychological distance × type of message) suggests that participants in the condition of in-group beneficiary show more positive attitudes on the evaluation of the donation Ad, and high donation intention when the Ad message stressed feasibility(vs. desirability).

목차

I.서론 1
II. 이론적 배경 4
1. 기부 4
2. 기부 수혜자의 소속 집단 10
3. 심리적 거리와 메시지 유형 14
III. 연구 가설 19
IV. 실험 설계 및 분석 결과 23
1. 실험 개요 23
2. 실험 피험자 및 실험 설계 23
3. 실험 분석 결과 26
V. 결론 30
1. 연구 요약 및 의의 30
2. 연구의 한계점 및 향후 연구 과제 33
참고문헌 36
부록 46
Abstract 51

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