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논문 기본 정보

자료유형
학위논문
저자정보

조기완 (경성대학교, 경성대학교 일반 대학원)

지도교수
이동희
발행연도
2021
저작권
경성대학교 논문은 저작권에 의해 보호받습니다.

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이 논문의 연구 히스토리 (4)

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This paper presents a over-hang type rail traction system using dual brushless AC(BLAC) motors with hall sensor. For the accurate position and moving length control of the designed rail traction system, instantaneous position controller using speed reference model and modified disturbance observer for BLAC motor with hall sensor are proposed. The presented speed reference model is designed to satisfy the required performance 200mm/s with proper acceleration and deceleration slope to reduce the mechanical vibration. By the instantaneous speed reference model, the instantaneous position error and speed error can be compensated together. Furthermore, the modified disturbance observer for the BLAC motors with low resolution hall sensor can improve the torque and speed control performance. The proposed disturbance observer is based on the actual motor speed. However, the feedback speed information of the hall sensor is not enough to be used in the low-speed region. The practical adopted disturbance observer uses an activation speed band to the actual torque controller of the designed rail traction system.
The proposed position control scheme is verified by the Matlab-simulink model and practical manufactured traction system. In the computer simulation and experiments, the proposed position control scheme shows the advanced control performance.

목차

제 1장. 서론 1
1.1. 연구 배경 1
1.2. 연구 내용 3
제 2장. 기존의 레일 트랙션 시스템 4
2.1. 기존의 레일 트랙션 시스템 4
2.2. 기존 레일 트랙션 시스템의 위치 오차 원인 분석 6
제 3장. 오버행 타입 레일 트랙션 시스템의 설계 및 구조 8
3.1. 제안된 시스템 구조 및 수학적 모델 8
3.2. 제안된 레일 트랙션 시스템 구조 해석 13
제 4장. 제안된 레일 트랙션 시스템의 정밀 위치 제어 방식 16
4.1. 순시 운전속도 및 이송 위치 제어 모델 16
4.1.1 선형 가감속 패턴 17
4.1.2 제안된 사인파 가감속 패턴 18
4.2. 듀얼 BLAC 기반 레일 트랙션 시스템 위치 제어 방식 21
4.2.1 기존의 위치 제어 방식 21
4.2.2 기존 위치 제어 방식의 문제점 23
4.2.3 제안된 밸런스 제어 방식 24
4.3. 홀센서 기반 BLAC 전동기 외란 관측기 설계 26
4.3.1 외란에 의한 위치 제어 정밀도 감소 26
4.3.2 제안된 외란 관측기 27
4.3.3 제안된 외란 관측기를 포함한 위치 제어 방식 30
제 5장. 시뮬레이션 및 실험 결과 31
5.1. 외란 관측기 동작 특성 시뮬레이션 31
5.2. 위치 제어 실험 결과 34
5.3. 외란 관측기 실험 결과 43
제 6장. 결론 47
참고문헌 48
Abstract 52

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