메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 제4권 제1호
발행연도
1984.4
수록면
125 - 128 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Along with the rapidly increasing population of the cities since the Industrial Revolution, the numerical increase of the cars in them has appeared as one of the most serious factors which cause the most serious problems in the cities. In the past the transportation congestion of the cities was one of the most difficult problems of the cities but these mewly has arisen the problem of the parking place. Such a parking problem appears most seriously in C.B.D.(Central Business Districts). The most space of the parking area in the C.B.D. is borne by the big buildings in the C.B.D. and this might be said as one of the ways to solve the parking problem. So here the parking problem was reviewed and analized in the C.B.D. of Seoul and selected 5 office buildings, 3 Hotel buildings and 2 bank buildings for them. On the bases of the data obtained from this investigation and analyses, the current parking area Law now being enforced has been critisized and a new substitute therefore was presented as follows to help solve the practical parking problem.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-012858322