메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 대한건축학회 학술발표대회 논문집 - 계획계 제23권 제1호
발행연도
2003.4
수록면
555 - 558 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This research is classified into the types of corporate participation as a social responsibility of business which activates city spaces, based upon the urban buildings which constructed to harmonize with the whole city in the open space. The types of corporate participation are divided into charitable participation and strategic participation by its own purpose and have analyzed conditions and characters of each urban buildings. As a result, the most city buildings are mainly used as art galleries, museums and facilities of performance to crowd people and make communities since 1995 and connected with office works and commercial facilities to activate. The characteristics of these city buildings are examined to have an architectural programs with a purpose to improve corporate image.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-013500074