메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영유아보육학회 한국영유아보육학 한국영유아보육학 제30집
발행연도
2002.7
수록면
1 - 18 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate the social behaviors of children with and without disabilities in an integrated daycare setting. The play interactions of 30 children with and without disabilities were videotaped for 300 minutes during the free play time. The summaries of children's play pattern showed a tendency for children with disabilities to engage in less social interaction and more nonsocial behavior than did their peers without disabilities. The highest interaction observed among the typically developing children. The lowest interaction rate observed in the group of handicapped children. The result showed that the teacher engaged in a same level of interactions with and without disabilities. The results were discussed on the point of developing the integrated program.

목차

I. 서 론

II. 연구방법

III. 결과 및 해석

IV. 논의 및 결론

참 고 문 헌

abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-375-013802334