메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2001년 추계학술대회논문집 1호
발행연도
2001.11
수록면
190 - 195 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
Liquified petroleum gas(LPG) is used into the spark ignition(SI) engines. Fuel injection rate of an injector is affected by fuel temperatures and pressure differences in the LPG liquid injection systems as a multi-point-injection(MPI) and a direct injection(DI) into cylinder.
In this study, a compensation factor for the fuel injection rate of the injector is derived from the density ratio and the pressure difference ratio. A compensation method of fuel injection duration is proposed to design for a fuel injection control system.
The experimental results for the LPG liquid injection system in the SI engine show that this system works well for all speed and load conditions, and the air-fuel ratio is accurately controlled by the compensation factor.

목차

ABSTRACT

Nomenclature

Subscripts

1. 서론

2. 연료 분사량과 온도·압력의 영향

3. 연료 분사량 보정

4. 시험 및 결과

6. 결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014007803