메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2003년 춘계학술대회논문집 1호
발행연도
2003.5
수록면
234 - 239 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
It is an aim of this study to perform extensive numerical study for analyzing the anisotropic turbulence effect on impinging spray characteristics. The turbulence model of Durbin is used for comparisons with the k-ε model. The turbulence-induced dispersions of droplets are considered to describe the anisotropy of turbulence effectively and
spray/wall interactions are simulated using the model of Lee and Ryou. Present study investigates the behaviors of
the gas-phase flow and the internal structures of impinging diesel sprays which include velocity profiles, local gas velocity and local droplet velocity and compared the results with experimental data by two adopted turbulence models. When the anisotropy effect of turbulence is included, better predictions for both gas and droplet velocities are obtained, compared to the k-ε model. It is concluded that anisotropic effect of turbulence should be considered for simulating impinging diesel sprays.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.이론적 배경

3.수치해석 방법 및 조건

4.해석결과 및 고찰

5.결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014009105