메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영유아보육학회 한국영유아보육학 한국영유아보육학 제36집
발행연도
2004.3
수록면
147 - 175 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The quality of childhood educare teacher is the most important element in evaluation of the quality of childhood educare. However, the current curricula for the childhood educare in colleges are operated individually without a standard curriculum and there are many problems in the certification system of childhood educare teacher. So, it is hard to discuss about the specialty of the childhood educare teachers.
Hence, an immediate development of a standard curriculum which fully reflect the needs of the field is necessary to meet the demand of the times and to enhance the quality of childhood educare service by producing qualified teachers. To fulfill the aforementioned needs, the procedure of the DACUM Method which is useful in developing vocational training course is used in this study. And based on the results, a field centered curriculum of the Dept. Child Care and Education is developed by the job analysis of the childhood educare teachers and by collecting the needs of the field.
Educare planning and activities, development and evaluation of the educare program, consultation and education of the family, utilization of the regional resources, and after-class guidance of the children were found to be the principal jobs of the childhood educare teachers.

목차

<목차>

Ⅰ. 서론

Ⅱ. 이론적 배경

Ⅲ. 연구방법

Ⅳ. 연구결과

Ⅴ. 논의 및 결론

참고문헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-375-014090525