메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In order to find method to form strong turbulence at end of compression stroke in engine, RlCEM(Rapid Intake Compression Expansion Machine) has been developed. it is able to measure descriminately turbulence flow during intake or compression stroke. And then turbulence flow was measured by using a Hot wire anemometer. The results are as follows. Turbulence by inertia effect is a major portion during early intake stroke. But the turbulence by inertia effect is less than that by inlet pressure during compression stroke, because of abrupt dissipation after formation. The turbulence formed by piston compression is insignificant during compression stroke.

목차

ABSTRACT

1. 서론

2. 급속흡입압축팽창기

3. 실험장치및 실험방법

4. 흡입과정및 압축과정중의 난류거동

5. 결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014105646