메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1997년 춘계학술대회논문집 2호
발행연도
1997.6
수록면
351 - 356 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
A critical aspect of the performance of tyres for passenger vehicles is the quality of vehicle interior noise as a result of tyre-pavement interaction.Generally. vehicle manufacturers evaluate the noise performance of tyres by subjective tests conducted by skilled test drivers. Drivers rate a tyre on a 1 to 10 point scale with the higher number being better.
For the effective control of the tyre noise, it is necessary to define the relationship of the subjective rating and the objective measurement. in this study the articulation index method is applied to evaluate a tyre noise from objective measurements. The measurement system is built to calculate an articulation index from vehicle interior noise due to a tyre. An articulation index rating is newly introduced to set up the correlation of subjective feeling rating and the articulation index. The results show that AI rating and subjective rating have a good correlation. AI rating can be used for the effetive control and the evaluation of a tyre noise.

목차

Abstract

1.서론

2.Articulation index(AI)

3.차내 소음 평가를 위한 AI시험 방법

4.Chassis dynamo를 이용한 AI측정 장치 구성

5.Articulation index의 측정

6.측정결과

7.결론

8.참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014117375