메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 1998년 춘계학술대회논문집 1호
발행연도
1998.5
수록면
293 - 299 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to investigate about the effect of EGR and with fuel additive on diesel emissions. EGR rate was defined with the volume of fresh change and the estimated volume of recirculated gas with assumption of constant volumetric efficiency. The major conclusion of this work include; ( i ) the amount of NOX concentration is decreased about 88% with the 40% of EGR rate, and the amount of smoke density is increased three times respectively; (ii) adding the 30 ppm of iron additive to the diesel fuel, the smoke density is decreased about 60%; (iii) below the 50% of engine load with the 40% of EGR rate, the amount of oxygen is decreased 27%, and the heat capacity is increased 42%, respectively; (iv) finally, the reason of NOX decrease by EGR seems to be that it is influenced by the increase of heat capacity because of excess air under the low load condition and by the amount of oxygen because of rich condition with the high load.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.실험장치 및 방법

3.실험결과 및 고찰

4.결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014120041