메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper an application of an active muffler system is presented for reducing exhaust noise of a heavy vehicle. For improving the signal-to-noise ratio in the process of estimating the transfer function of a secondary path, the conventional inverse modeling combined with an adaptive line enhancer was used as a control strategy. The passive muffler using a simple expansion element was combined with the active muffler system instead of the conventional passive exhaust system to reduce exhaust noise and flow restriction simultaneously. The test vehicle implemented with the combined muffler system had been driven in a stationary state and run up state respectively. The experimental results showed the reduction effects on exhaust noise at each driving state.

목차

ABSTRACT

1.서론

2.부가경로 전달함수의 온라인 예측

3.액티브 머플러 시스템

5.결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014120425