메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 Symposium 한국자동차공학회 2002년 심포지움(기계관련산학연)
발행연도
2002.11
수록면
385 - 391 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
Recently, LPLi(Liquied-Phase LPG injection) system is studied for the new stringent emission regulations. But,
there are some problems to be solved such as injector tip icing and fuel leakage for LPLi system development.
Icing is closely related to the temperature of the intake port wall surrounding the injector and the variation of the
LPG fuel pressure. Also, the shape of the injector tip, injector installed position and the number of injector holes are
factors for icing. In this study, the icing characteristic of the LPLi injection system was investigated with
visualization test rig, which was installed thermocouples, fuel compressor equipments, and injector controller.
The icing of the injector tip can be affected by the materials related to heat transfer. The variation of temperature
surrounding injector tip was observed with injector position, fuel pressure, and the number of injector holes.

목차

ABSTRACT

1. 서론

2. 실험 장치 및 방법

3. 실험 결과 및 고찰

4. 결론

후기

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-014132967