메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 대한건축학회논문집 - 계획계 제21권 제4호
발행연도
2005.4
수록면
3 - 10 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The elementary schools in a large city are over-populated and it is very difficult to find enough estate for new school buildings due to fast raising land value. Therefore, a new type of school, that is, a mini-school, necessarily becomes a plausible candidate as a resolution to such problems that our school environment is facing today. The Ministry of Education supports this idea by proclaiming to study variety of school models to resolve the difficulty of building more schools in Korea. Based on my research, I suggest a“mini-school” to be built within an apartment. A mini-school is a school that covers kindergarten and lower grades of an elementary school. Here, I assume that the kindergarten school should be included in public education program.

목차

Abstract

1. 서 론

2. 소규모 학교의 개념과 배치 방법

3. 통합형 소규모 학교의 시설과 평면계획

4. 개방형 건축 시스템에 의한 설계방법

5. 개방형 건축 시스템을 이용한 통합형 소규모 초등학교

6. 결론

참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-014557622