메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제10집
발행연도
2005.4
수록면
87 - 114 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to consider the role of family
education for children (7-11-year-old) in the information society. This article is viewed in Christian perspective. Certainly most believe that the information society gives positive contributions in developing children education, it is also true that it involves negative aspects. For instance, our children, living the information society, are exposed to things such as pornography, wrong values, violence, the lack in the development of social skills. etc. By these negative influences, the duty of Christian parents in home needs to be emphasized. Thus this paper tries to suggest the alternative direction of family education against the destructive influences of the information society. Therefore horizontal and vertical approaches of Christian family
education will be investigated as the way of supporting parents to
raise children with Christian values who are negatively affected by
the information society.

목차

Ⅰ. 들어가는 말

Ⅱ. 정보화 시대의 사회 환경 변화

Ⅲ. 기독교적 관점에서 정보화 사회의 가정교육의 원리

Ⅳ. 맺는 말

참고문헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-014597237