메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제10집
발행연도
2005.4
수록면
297 - 320 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this research is to support collaborative reflection strategies in the WCL(Web Based Collaborative Learning). The importance of the learner's reflection thinking in the learning situation has been continuously reviewed with former research results. Individual reflection' with which learners focus self-internalization during learnering is regarded as a conventiontional concept, meanwhile the reflective thinking with social interactions among learners is considered as collaborative reflection.
This study suggested collaborative reflection strategies in Web based collaborative learning. Collaborative reflection strategies are Goal, tele-apprenticeship, data system, cognitive tool, teaching method, conference. Throughout the previous theoretical studies the design principles and strategies for supporting leaners' reflective activitieswere suggested as the results of this study.

목차

Ⅰ. 머리말

Ⅱ. 웹기반 협동학습에서의 학습자 성찰

Ⅲ. 학습자 성찰 및 지원도구에 대한 선행연구

Ⅳ. 협동적 성찰 전략 및 성찰지원을 위한 설계원리

Ⅴ. 결론 및 제언

참고문헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-014597313