메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
아시아테플 Journal of Asia TEFL Journal of Asia TEFL 제16권 제4호
발행연도
2019.1
수록면
1,201 - 1,218 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
A plethora of studies concerning second language acquisition have argued that collaborative output task, as a reading enhancement activity, is facilitative to promoting second language incidental vocabulary acquisition. However, how learner’s cognitive style indexed by field dependent (FD) or field independent (FI) mediates L2 incidental vocabulary learning and retention through collaborative output tasks in Chinese EFL context remains under-explored. Inviting a total of 120 Chinese university students as participants, this study investigated the effects of different collaborative output tasks on FI and FD Learners’ incidental vocabulary acquisition. The results showed that 1) collaborative written output task was more contributive to receptive lexical acquisition and retention for FD learners whereas FI learners were less susceptible to output collaborative task type; 2) regardless of learner’s cognitive style, collaborative written output task was superior over the oral output mode in productive lexical gains, but not in retaining lexical learning; 3) FI learners have advantages in L2 vocabulary learning, compared with their FD counterparts.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (84)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0