메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Human motion generation is one of the most important issues in computer animation. To generate a realistic human motion, various information of body joints are needed, and dynamic gives the solution to this. However, formalizing complex human motions and solving these equations are computationally expensive. To get an interactive and realistic human motion, we made use of dynamic property which allows to use several key human motion factors. In this paper, we select four key human motion factors and propose an aggregation method using fuzzy logic. We implemented an animation system based on this method, and numerous experimental results showed that the proposed method generates an interactive and realistic human motion in real-time. Such a human motion generation can be easily adapted in virtual reality systems that make use of human animation within virtual world.

목차

Abstract

Ⅰ. Introduction

Ⅱ. Models for the Human Motion

Ⅲ. Aggregation using Fuzzy Logic

Ⅳ. Experimental Results and Analysis

Ⅴ. Conclusion

References

저자소개

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-569-017764139