메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국데이터전략학회 Journal of Information Technology Applications & Management 정보기술과 데이타베이스 저널 제12권 제2호
발행연도
2005.6
수록면
145 - 161 (17page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, we present an experiment conducted to examine how the web site's architecture, content quantity and the user task complexity affect its usability. The experiment was performed in two phases on college students to visit existing web sites which are readily accessible via the Internet.
The results of experiment show that the web site's architecture significantly affects the efficiency and the effectiveness interactively with its content quantity and the user task's complexity. On the other hand, none of the above three factors show significant effects on the satisfaction and the learnability. In particular, the web site's content quantity does not have any statistically significant effects on the satisfaction and the learnability. It implies that the factors affecting the satisfaction and the learnability are different from those affecting the efficiency and the effectiveness. The analysis reassures that it is essential to consider the context of use in designing a web site.

목차

Abstract

1. 서론

2. 문헌 연구

3. 가설 및 실험 설계

4. 자료 분석 및 해석

5. 결론

참고문헌

부록

저자소개

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-005-015293156