메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국현대영미드라마학회 현대영미드라마 현대영미드라마 제14권 제2호
발행연도
2001.10
수록면
121 - 143 (23page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
One of the recent trends in studies in modern American drama has been the increasing attention paid to masculinities of the male characters. According to these studies, since masculinity is a construct just as feminity is one, male characters' behavior should be understood as performance or masquerade which caters to the traditional gender role. This paper aims to explore various manifestations of masculinities in family drama, which may offer a new perspective to interpret male characters in modern American drama.
First, male characters define their masculinity through their ability to support the family. If the man of the family cannot feed the family members, his sense of masculinity becomes insecure and threatened as we can see in the case of Willy Loman. Second, these male characters assert their manhood by subjugating and oppressing the Other. Thus they not only ridicule the effeminate and lesser men but also suppress "the feminine"within and without themselves. Third, this oppression often takes the form of sexual exploitation of women and leads to the facilitation of homosocial bonding with other men. Fourth, through this bonding, male characters engage in social and personal dialogue which reveal the fear and anxiety embedded deep down in their psyche, thus showing that assertion of masculinity is ultimately a masquerade and a performance.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 아버지와 아들
Ⅲ. 남성성의 확인
Ⅳ. 결론

인용 문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-842-015564691