메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한건축학회 대한건축학회 논문집 - 계획계 大韓建築學會論文集 計劃系 第22卷 第11號
발행연도
2006.11
수록면
125 - 134 (10page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study presents the trend of development of elementary schools and secondary schools in Korea from 1975 to 2005 based on the indicators such as the numbers of schools, students and classes, area of sites, and building areas per a school, a class and a student. The aim of this study provides the critical and fundamental data for a policy decision to develop domestic school facilities. Some of factors are analysed by the comparison of the cases of Japan in same period. As a result, though there have been some improvements such as the numbers of students per a school and a class and building area per a student for the period, it is hard to find out concrete direction for consistent qualitative level for the school facilities and schools of large classes have been increased as a consequence. In future, it could be very crucial to propose and implement short term and long term policies after appropriate levels of factors are made in the educational aspect and also facility aspect.

목차

Abstract
1. 서론
2. 학생수 및 학교수, 학급수의 증감현황
3. 학교규모를 나타내는 지표 변화
4. 학교 교지 및 건축 면적 변화
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-540-017494895