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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
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저널정보
한국철도학회 한국철도학회 논문집 한국철도학회 논문집 제9권 제2호
발행연도
2006.4
수록면
222 - 229 (8page)

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Recently, the development of the paved track is required as a low-maintenance of conventional line. The main reason is that the line capacity and bearing of track are increased progressively. The important factors of paved track are stability and applicability. To be based on this subject, Cement Mortar Pouring(CMP) paved track is developed. CMP paved track is a kind of ballast reinforced track using the prepacked concrete technique. The most important thing to design the paved track is to optimize the track structure considering various conditions. Because construction environment is very limited, cost is expensive and it has very complicated behavior. On this paper, structural characteristics of the paved track are investigated using the 3D finite element analysis to verify the optimized structure of the CMP track.

목차

Abstract
1. 서론
2. 포장궤도의 설계
3. 해석 모델의 구성 및 조건
4. 해석 모델의 응력 특성
5. 충진층의 강성별 특성변화
6. 충진층의 두께별 특성변화
7. 충진층 측면 폭의 두께별 특성변화
8. 체결장치 간격별 특성변화
9. 패드의 지지계수별 특성변화
10. 시공이음매에서의 특성변화
11. 결론
참고문헌

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