메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2006년도 춘계학술대회논문집
발행연도
2006.5
수록면
7 - 13 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The construction of CWR is commonly known method and provides a lot of advantages. However, great caution should be paid to the maintenance of the CWR which is much influenced by the roadbed condition, the change of weather and temperature in order to secure safe train operation.
For the construction of the CWR on the bridge, the safety of the CWR should be secured by evaluating the safety and by applying appropriate measures and track materials to the CWR after reviewing the interaction between bridge and track.
As the Kyoung-bu 2nd stage HSR project cited in this article would be constructed with slab track, the safety of the CWR on the bridge was evaluated on the basis of UIC code which is internationally used, and DS 804 which is German standard for slab track.
In this article, the analysis of the interaction between track and bridge commonly used in Korea was compared with the analysis recommended by UIC 774-3R in order to review the applicability of more reasonable value in the design of structures.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 검토방법 및 적용
3. 해석 기본 제원
4. 하중조합 및 해석
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-017519997