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논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국철도학회 철도저널 한국철도학회지 제4권 제1호
발행연도
2001.3
수록면
70 - 77 (8page)

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In this paper, the dynamics and stability of the automated guideway transit (AGT) vehicles with rubber tires are investigated. Two types of AGT systems are considered: the bogie-type and steering-type systems. The critical speeds for the dynamic instability of lateral and yawing motions are investigated by use of the Routh-Hurwitz's stability criterion. It is shown that the bogie-type AGT vehicles are likely to be stable within the range of practical operating speed, whereas it is not true for the steering-type AGT vehicles. It is also shown that the control performance of steering-type AGT vehicles can be improved by choosing proper steering gains of the closed-loop steering control system.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량의 안내시스템
3. 차량의 운동방정식
4. 조향식 및 대차식 AGT차량의 동특성 비교
5. 조향식 AGT차량의 동적 안정성
6. 조향식 AGT차량의 제어 성능
7. 결론
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