메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국환경교육학회 환경교육 環境敎育 第19卷 第3號
발행연도
2006.12
수록면
20 - 39 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to develop e-Learning contents of environmental education for middle school students. The contents were developed based on literature review, the analysis of domestic and foreign programs and e-Learning contents on environmental education and expert advice.
There are five main characteristics.
First, this program has 12 sessions and is divided into six parts: introduction, air, water, animals and plants, soil, and resources and energy.
Second, the contents were developed with consideration of middle school students' consist of optimized for learners by analyzing the needs of middle school students.
Third, each part consists of five steps: "open", "unfold", "foster", "strengthen & refine", and "addition."
Fourth, the contents have been developed in line with SCORM, an international standard for distnt education, to ensure reusability, accessibility, interoperability, and durability.
Fifth, the contents are developed for blending online and off-line education.
Developed program evaluated by 8 environmental education experts according to 10 evalua tion item of total contents and contents development structure. In result, it evaluated comparatively high score.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 국내ㆍ외 환경교육 프로그램 및 콘텐츠 분석
Ⅲ. 중학생을 위한 환경교육 e-Learning 콘텐츠 개발
Ⅳ. 요약 및 제언
〈참고문헌〉

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-370-017630671