메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국어교육학회 국어교육연구 국어교육연구 제40집
발행연도
2007.2
수록면
235 - 252 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In this paper, the writer lets to limit a standard at color language category, it reflects in language and I observe the experiential ground of naming and naming of color. Also will reach and there is a possibility which there will be a cultural meaning ground of the color which is reflecting in naming of the color word which leads.
Only to the color which reflects inside the place language and the culture recognition ground against a color was opposed and it confronted is equally divided and the position which it investigated it distinguished the man with underdeveloped it did the objection restricted characteristic of these two objections. Also it confronted hereupon and with new viewpoint to introduce the interpretation which probably is a color from viewpoint of the experience attention it tried.
The spectrum of the color which it sees from experientialism viewpoint does from perception of color of physical dimension it is a new understanding against the continuity in with the culture mutation which is various.
From like this viewpoint the writer to observe the naming process and an experiential ground limited in five colors of the Korean language which is a daily color category it tried.

목차

1. 머리말
2. 색채어의 범위 및 색채 논쟁
3. 색채어의 명명 및 체험적 근거
4. 맺음말
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-710-016583517