메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제14권 제1호
발행연도
2005.2
수록면
305 - 313 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to identify the Influence of Consumer Attitude on Purchase Intention by Advertisement Model Types. In order to achieve this purpose, 400 middle and high school students were selected as subjects from eight school in the Seoul area by using the stratified sampling method. Out of the 400 questionnaires responded to, only 386 were used for data analyses because 14 were responded to incompletely or incorrectly.
The instrument for data collection was a questionnaire in which Consumer Attitude and Purchase Intention consisted of items identified by Jung(1999) and Kim(1998), respectively. The statistical methods utilized in the study for analyzing the collected data were reliability analysis, descriptive statistics, t-test, and standard multiple regression analysis and the following results were obtained:
First, both Consumer Attitude(Advertisement attitude and Manufactured goods attitude) and Purchase Intention differ statistically and significantly according to Advertisement Model Types. Second, Consumer Attitude statistically and significantly influences Purchase Intention.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 결론
참고문헌

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-692-016619546