메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국철도학회 한국철도학회 학술발표대회논문집 한국철도학회 2007년도 춘계학술대회논문집
발행연도
2007.5
수록면
1 - 6 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In recently, our social is entering to service infinite competitive time., So If companys don't give satifactory and an impression customers, they don't exist. The Companies that operate railway are promoted(Seoul metro, , The Korail, Seol metropolitan Rapid Transit Corperation, Incheon Rapid Transit Corporation), they are into a stronger competitor. So the service for customer is more inportant to improve the image and administration than before. Especially, station workers who work near the customer are important for cooperation image. But, there are only a few employees to operate the station like ticketing in railway station, There aren't reinforcement the service employees and expanse the utility system. especially, since the transportation card is introduced in 1996, the customers who use the T-Money card are increased. So the change of service system is necessary to provide a substantial service to customer. This paper derives the problems through analysising the operating system of station, and presents the improvement to provide substantial services to customer.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 현행 지하철 역무운영 현황
3. 현행 역무서비스 문제점 분석
4. 현행 문제에 대한 개선방안 / 기대효과
5. 결론
감사의 글
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-016680597