메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 Journal of Christian Education & Information Technology Journal of Christian Education & Information Technology Vol.11
발행연도
2007.4
수록면
101 - 116 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article addresses the debate on the purpose of theological education. It presents, first, a critical review of the works of scholars on the emphases and models of theological education. Then, in an attempt to build on the paradigm and principles of the Scripture with regard to theological education, exegesis and exposition was done on Mark’s explicit statement on the purposes of Jesus in educating and training the Twelve disciples (Mark 3:13 19) - to be with him and to be sent by him. Finally, the implication for our admission and training of theological students considering their calling, being, and doing is given.

목차

ABSTRACT
Introduction
The Debate on the Purpose of Theological Education
Mark’s Note on the Purposes of Jesus in Educating the Twelve
The Admission and Training of Theological Students
Conclusion
REFERENCES

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-016692737