메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 Journal of Christian Education & Information Technology Journal of Christian Education & Information Technology Vol.11
발행연도
2007.4
수록면
117 - 143 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Third Culture Kids (TCKs) live in a foreign land, but are destined to go back to their home country. Specifically in this paper, Korean Missionary Kids (MKs) in the Philippines are studied to understand the differences and similarities of the personal, social, and religious life of Korean MKs in both international and Korean based schools. Qualitative methods, supported by quantitative surveys, such as diary writing, personal and group interviews were used for this research. Agreeing to previous research (Deza & Kwon, 2005), the MK schools, both international and Korean based schools in the Philippines, were the most important element in the identity formation of Korean MKs. The results of extreme low local cultural influence were shown. By some degree, Korean MKs at both Faith Academy and Hankuk Academy have swum in the strong stream of Korean, Christian, and global competence, representing both western and Korean education.

목차

ABSTRACT
Introduction
Conceptual and Operational Framework
Literature Review
Research Methods
Findings and Discussions
Conclusion and Recommendations
REFERENCES
Appendix

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-016692742