메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제6집
발행연도
2003.4
수록면
314 - 342 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In Christian education our tendency has been to employ new media or technology without proper planning or careful study. In the process of employing new technology, we have learned many things through trial-and-error, but we have never learned all the things we should learn. We have never fully developed any medium or technology for utilization in an educational setting before chasing after another new medium. This study tries to identify those factors by seeking answers to three questions: What are the important major elements of the cyber education for MK Do we need to operate the cyber education? What kinds of support do we need? Educational content is identified as the core element of the successful cyber education. Three interfacing groups critical to the successful operation of the cyber education are identified. teacher/user/developer-operator. Each group has its own characteristics and needs. Educational content and these three groups need church institutional support, financial support, and technical support.

목차

Ⅰ. 들어가는 말

Ⅱ. 한국 MK의 가상교육의 필요성

Ⅲ. 가상교육의 의미와 특징

Ⅳ. 웹기반 가상교육 시스템

Ⅴ. 효율적인 가상교육을 위한 선행조건

Ⅵ. 효율적 가상교육 구현을 위한 고려 사항

Ⅶ. 요약 및 결론

참고문헌

Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-014423729