메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 춘 추계 학술대회 논문집 한국자동차공학회 2007년 춘계학술대회 논문집 Volume I
발행연도
2007.6
수록면
468 - 476 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (6)

초록· 키워드

오류제보하기
A mathematical modeling of NO<SUB>x</SUB> reduction in NH₃-SCR process is attempted. The model is deterministic in finding an reduction extent and hires one-dimensional equations for mass balance in the monolith channel, species balance on the catalyst surface and rate expressions of Langmuir-Hinshelwood type reaction scheme which deals NO and NO₂ reactions with NH₃ in the presence of vanadium catalyst. Present modeling was validated extensively with experimental data in terms of NO<SUB>x</SUB> reduction efficiency. Sensitivity of NO<SUB>x</SUB> reduction against oxygen and water concentrations was examined and the prediction yielded highly accurate solutions over a wide range of NO₂/NO<SUB>x</SUB> ratios from 0 to 1 in a temperature range of 200℃-550℃. Also examined is the effect of NH₃/NO ratio on NO<SUB>x</SUB> reduction. The NO<SUB>x</SUB> reduction depends heavily on NO₂/NO<SUB>x</SUB> ratio at temperatures lower than 300℃. NO reduction efficiency is significantly augmented with increasing in NH₃/NO ratio at higher temperatures, but is a very weak function of NH₃/NO ratio at lower temperatures.

목차

Abstract
1. 서론
2. 수학적 모델
3. 화학 반응 모델링
4. 결과
5. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-016771806