메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The leading-cab (high energy absorption area) of rolling stock directly is impacted on the frontal crash unlike other cabs. Thus, leading-cab has a structurally complex shape to solve getting concentrated loads, and which need to enhance structural performance with achieving the weight reduction of cab. Therefore, in design phase, to find the material arrangement which helps structural capacity be better should be done. This research applies the topology optimization to concept design for protective shell frame on strategy of crush energy absorption. Topology optimization method using density method focuses on structural design, and which yields optimal material arrangement under given loads and boundary conditions. In based on topology optimization result of protective shell frame, this research presents conceptual design of under-frame for combination of drive panel and crash energy absorbing members. Finally, this research optimizes material arrangement and structure of protective shell frame on given loads with applying under-frame structure.

목차

Abstract
1. 서론
2. 밀도법
3. 철도 차량 전두부 구성 모델
4. 최적화 문제 정식화
5. 하부 프레임의 구조 개념설계
6. Protective shell frame의 위상 최적화
7. 결론
후기
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-556-016822428