메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (2)

초록· 키워드

오류제보하기
To reduce the weight of the connecting rod of a vehicle's engine, the accurate buckling estimation is used as a major valuation basis. This study improves the previous efforts, based on finite element analysis, to include experimental results and accurate geometrical conditions. The critical buckling stresses of connecting rods which were cut off shank portion with various slenderness ratios, were estimated using the rig device which was made in this lab. Also the finite element model was improved by addition to the geometrical contact condition on the basis of experimental results. Hence this result indicates that the buckling prediction through FEA is more effective method than the classical formula.

목차

Abstract
1. 서론
2. 유한요소법을 이용한 좌굴 예측
3. 좌굴실험을 통한 좌굴 예측법 검증
4. 결론
후기
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-016013849