메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 창립 60주년 기념 추계학술대회 강연 및 논문 초록집
발행연도
2005.11
수록면
1,886 - 1,891 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Double-deck train has been attracted growing attention as next generation transportation around metropolis because of high passenger carrying capacity. In order to develop high-speed double-deck train with low operational costs, the carbody must be designed as light as possible. In addition, the carbody must be strong enough to ensure the safety of passengers. For these purposes, weight minimization that determines thickness of aluminum extruded panels(AEP) of the carbody can be performed. First, we perform the screening process that select sensitive or/and important design variables through design exploration because the design variables of carbody are too many to treat all of them in the design optimization. Then, weight minimization is accomplished under multi-loading condition such as vertical, compressive and torsional load, while satisfying user specified strength constraints. Finally, the result of design optimization is discussed by comparison with it of initial design.

목차

Abstract
1. 서론
2. 다중 하중조건에서 차체 구조해석
3. 다중 하중조건에서의 2 층 열차 차체의 경량 최적설계
4. 결론
후기
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-550-016014240