메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국비교공법학회 공법학연구 공법학연구 제3권 제2호
발행연도
2002.3
수록면
273 - 300 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The problems of unbalanced district and the problems of amending the Metropolitan Area Maintenance Plan Law are not cases that are decided upon the one- sided economic logic, of the increase of national competitiveness and the political logic, of a few members of politicians. I believe that the failure of the prevention policy of the overpopulation of the metropolitan area, in the past, is not caused by the Metropolitan Area Maintenance Plan Law. There is great responsibility of the adminstration department which manages the law and rather than making worse the law, one- siding the economic logic, there should be precise preparations consistent with the land development plan and after imposing various opinions in various fields, the problems should be solved.
These days, as one of the reason to overcome the serious economic crisis, the system of the total amount of factories should not be abolished. In times like this, the building of the district construction system should be planned with the participation of local citizens in adminstration.
General, systematical, concrete system device has to be planned on district development with the reformation of the national adminstration and financial system in mind, in a big frame of "balanced development of national land" rather than short term and temporary plan like abolishing the system of the total amount of factories. The establishment of the District Decentralization Special Law could be a plan that could be thought as systemic law.
I believe that the restriction of the total amount of factories of the Metropolitan Area Maintenance Plan Law could be a transient phenomenon system but, in the condition we are in now, it is a system that is necessary. The total amount restriction for factories and university entrance quota should be put in the hands of each Local Autonomy Group, set up by the government, reflecting the opinions of the citizens, set up by the government in a general viewpoint.

목차

Ⅰ. 序論
Ⅱ. 首都圈 集中의 原因과 歷代 政權의 首都圈 政策에 대한 評價
Ⅲ. 首都圈整備計劃法의 內容과 問題點
Ⅳ. 首都圈整備計劃法과 地方分權
Ⅴ. 마치며
주요참고문헌
〈Abstract〉

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문과 연관된 판례 (1)

  • 대법원 1987. 9. 29. 선고 86누484 판결

    가. 상급행정기관이 하급행정기관에 대하여 업무처리지침이나 법령의 해석적용에 관한 기준을 정하여서 발하는 이른바 행정규칙은 일반적으로 행정조직 내부에서만 효력을 가질뿐 대외적인 구속력을 갖는 것은 아니지만, 법령의 규정이 특정행정기관에게 그 법령내용의 구체적 사항을 정할 수 있는 권한을 부여하면서 그 권한행사의 절차나 방법을 특정하고 있지 아

    자세히 보기

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-362-016080635