메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국관광레저학회 관광레저연구 관광레저연구 제14권 제1호(통권 제20호)
발행연도
2002.6
수록면
183 - 201 (19page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Food-service employees have to play the role required from the company effectively. Moreover, the recent working conditions require the workers to do OCB(organizational citizenship behavior) which is an extra-role behavior. Therefore employees in food-service industry experience high role stress, because they are required to meet the conflicting expectations from the customers and the managers and the accuracy is also required from them.
The worker who experiences the role conflict and the ambiguity has trouble giving correct information and proper service when he meets the customers face to face. That drops the job satisfaction. And the job satisfaction concerns the OCB.
The analysis is simple and multi-regression analysis using SPSS. Among the thriving large family restaurants, 257 questionnaire are used for the sample. The result is that the role ambiguity and the role conflict concerning the job has negative effects on the job satisfaction. And the job satisfaction positively effects on the all variables of OCB.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 실증분석 및 가설의 검증
Ⅴ. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-326-016092651