메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국기독교교육정보학회 기독교교육정보 기독교교육정보 제18집
발행연도
2007.12
수록면
9 - 33 (25page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In early days the great private universities such as Harvard, Yale, and Princeton were founded as Christian Higher Institutes. However, all have gradually been secularized because of separation of faith and learning, and pursuit of academic excellence.
In the latter of 20th century, emergence of evangelism, criticism of American higher education, and CCCU made Christian higher institutes focus on their identity as Christian institutes.
In this paper, 8 Korean and American Christian Institutes were analyzed in terms of selection of professor, chapel, Christian liberal arts curriculum, and integration of faith and learning. There are distinctive differences between Korean Christian Institutes and American counter parts. Based on analysis, some suggestions are made for Korean schools. The Christian liberal arts curriculum should be developed. It is recommended that schools should provide extensive support and resource for faith and learning integration, such as personnel, financial, and release time. In addition to these, professors and administrators should feel faith integration is an essential part of Christian higher education.

목차

Ⅰ. 들어가면서
Ⅱ. 기독교대학의 정체성
Ⅲ. 미국 기독교대학의 분석
Ⅳ. 한국의 기독교대학 분석
Ⅴ. 나가면서: 분석과 제안점
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-235-016282273