메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국시학회 한국시학연구 한국시학연구 제16호
발행연도
2006.8
수록면
247 - 275 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study points on the possibility of utilizing dissolution of genre as a method of poetry education. For that purpose, this study subjected O Kyu Won's Poetry.
As the parody and pastiche of O kyu Won are based on contemporary poetry, the titles are familiar to student. Therefore, it will help learners focus on keeping a critical distance from the original works. O kyu Won looked straight at the fact that the world cannot be right understood any more through the poetic norm of genre in the actual where languages are degraded, and suggested a question of poetry genre on a full scale. His poetry accepts popular art reflecting the contemporary cultural phenomenon and indications as well as the past literary works. He actively reflected and criticized life of the distorted fetish society through poetry writing with genre disintegration, and expressed reaction to the 1980's oppression. Such poetry means of aesthetic embodiment against crisis of expressoin and pursues 'hybrid form'.
These reading could be linked to poetry writing learned. In this case, through producing several parody texts in a class, students could reflect their self reading on the hybrid form.

목차

1. 들어가면서
2. 장르 해체 시교육의 필요성
3. 장르 해체 시의 예와 단계적 시감상
4. 장르 해체 시읽기의 교육적 의의와 활용 방안
참고문헌
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2009-811-016467745