메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
손진은 (경주대학교)
저널정보
한국어문학회 어문학 語文學 第130輯
발행연도
2015.12
수록면
159 - 186 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This article aims to suggest a model of more effective parody poetry writing class in which students are encouraged to work in groups teaching each other. But, on the contrary, in most Korean classes a lot of stress has obviously been placed so far on writing parody poems on a personal level, not through group work, with no reasonable standards of assessment in place and no activities of group work conducted in class.
In order to run this kind of class successfully, instructors are encouraged to assess all activities of parody poetry writing based on four significant indexes: 30 percent of creativity, 30 percent of completeness, 20 percent of cooperative mindset, and 20 percent of time gauge and legibility of handwriting. And this program is a 3 hour class: 50 minutes respectively for parody poetry writing, a model assessment of completed parody poems by the instructors, and the assessment and the correction of completed parody poems by group members involved.

목차

1. 들어가는 말
2. 수업의 설계와 모형
3. 창작된 ‘패러디 시’ 평가 예시
4. 타 모둠 패러디 시 평가 수행 및 수정
5. 맺음말
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (23)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2016-810-002335645